مشاور برندینگ
مشاور برندینگ
متخصص در توسعه و برندسازی پزشکی

افزایش فروش با لبخند

افزایش فروش با لبخند

فروشنده با لبخند باش

تجربه نشان داده مردم اول بر پایه احساس عمل می کنند یا می خرند و بعد با منطق آن را توجیه می کنند، و این نشان دهنده آن است که ابتدا کنش متاثر از عواطف است عاطفه است که باعث می شود ما دست به کار شویم.
سازمان های تجاری قبول دارند حتی بهترین مدیران خرید که آموزش دیده اند بر اساس اعداد و ارقام و واقعیت ها خرید کنند هنوز در معاملات قسمت تاثیر احساسات و عواطف قرار می گیرند!
پس ما اصل مهم فروش را بنا می گذاریم بر دوست داشتنی بودن چرا که هر چه مردم بیشتر با شما احساس ارتباط داشته باشند در بیان مشکلاتشان احساس راحتی بیشتری خواهند داشت. «مردم به شدت به کسانی وفادار هستند که مشکلاتشان را حل می کنند.»

اهرم کاریزما در فروش

(به این علت از کلمه اهرم استفاده می کنیم چون یک اهرم می تواند با تمام سادگی خود اجسام بزرگ را جا به جا کند)
اگر کاریزمای لازم رو نداشته باشید به عبارتی دیگر اگر برای مردم دوست داشتنی نباشید عملا غیرممکن است بتوانید روابط تجاری سودمندی برقرار کنید، حرف شما را قبول نخواهند کرد و از شما نخواهند خرید.

ارتباط داشته باشید

دوست داشتنی بودن منجر به برقراری ارتباط می شود. وقتی مردم احساس کنند با شما ارتباط دارند برای گفتن مشکلاتشان با شما احساس راحتی بیشتری خواهند داشت. ارتباطات قوی پایدارتر خواهند ماند و پایه روابط تجاری بلند مدت و پر رونق هستند.

مشکلات را حل کنید

یکی از قوانین پایدار جهان این است وقتی به دیگران می دهید ده برابر پاداش می گیرید. «حل کنندگان مشکلات قهرمانان دنیای کسب و کار هستند»
مشکل حل شده ارزشی است که خریدار بابتش پول می دهد.
اعتماد ایجاد کنید
اعتماد چسبی است که روابط را حفظ می کند و پایه ای برای دراز مدت بودن روابط است، اعتماد با شواهدی ملموس مبنی بر اینکه شما به قول خود وفا می کنید و تعهدی دائم برای زندگی دارید ایجاد می شود و معنایش این است که در هر کاری که می کنید یک گام اضافه تر بردارید.

تجارب عاطفی مثبت ایجاد کنید

تجارب عاطفی مثبت، لنگر روابط شما هستند این باعث می شود مردم از شما بیشتر بخواهند، با ایجاد یک تجربه عاطفی شما از قانون مقابله به مثل استفاده می کنید که در را برای دیگران باز می کند تا تجارب عاطفی مثبت ایجاد کنند.

دوست داشتنی باشید

در فرهنگ لغت بدین گونه معنی می شود «داشتن کیفیاتی که موجد توجهی مطلوب است.»
حقیقت این است که ما از بودن نزد کسای که دوست داشتنی نیستند لذت نمی بریم. اگر دوست داشتنی نباشید بقیه این فرصت را به شما نخواهند داد که با آنها ارتباط برقرار کنید، دوست داشتنی بودن دروازه ای است برای روابط و ارتباطات اگر در مرحله ای مشتری شما، شما را دوست داشتنی نبیند صرف نظر از موقعیت، رابطه تجاری شما در نهایت از هم خواهد گسیخت.
بحث ما با دوست داشتنی بودن شروع می شود و به پایان می رسد، دوست داشتنی بودن و ماندن چسب روابط است. دوست داشتنی بودن باعث تفاوت در این می شود که شما و پیام شما را دیگران چطور درک کنند.

چطور دوست داشتنی باشیم؟

دوست داشتنی ببودن یا نبودن فقط در چند لحظه عملی می شود. بنابراین هنگام اولین ملاقات با مشتریان احتمالی، روسا، کارکنان و همکاران حیاتی است که رفتارهایی را که برای دوست داشتنی بودن اثر دارند کنترل کنید.
معمولاً پیش داوری مردم نسبت به هم موجب پیچیدگی موضوع می شود.
رفتارهایی وجود دارند که دست ماست و ما را دوست داشتنی تر می کنند و این رفتارها آن تعصبات بی جا را از بین می برند و موجب می شود با طیف وسیعی از افراد بتوانید ارتباط برقرار کنید، مطمئناً شما مجبورید روی این رفتارها کار کنید و این رفتارهای دوست داشتنی را قبل از ملاقات با افراد تمرین کنید.
و اما اولین موضوع مهم اینجاست، برای دوست داشتنی تر بودن مجبورید بر عادت های قبلی خود غلبه کنید و در عوض تماس چشمی برقرار کنید شانه های خود را بالا بگیرید و با اعتماد به نفس لبخند بزنید.
همه چیز برای شما آماده است تا در جمع سرتر از بقیه باشید.
هاگنر اسمیت نویسنده می گوید: «می توانید در دریایی از کت و شلوارهای خاکستری کاپشن قرمز باشید. خبر خوش این است که تغییر عادت های گذشته تان نه تنها شدنی است بلکه به آن سختی که فکر می کردید نیست.»
همانطور که گفتیم رفتارهای اساسی وجود دارد که در سطح جهانی بر دوست داشتنی بودن اثر می گذارد و این صفات به طور کامل در اختیار ماست.
لبخند زدن- نزاکت داشتن- حضور داشتن – اشتیاق – اطمینان – اصالت، رفتارهایی هستند که باعث می شوند شما در نظر دیگران دوست داشتنی تر باشید.

لبخند زدن در فروش

مثلی هست که می گوید: «اخم کن ولی تنها اخم خواهی کرد، اما لبخند بزن تا کل دنیا به تو لبخند بزند»، لبخند جاذبه و اخم دافعه دارد! لبخند زبان جهانی است، لبخند زدن اجتماعی است. لبخند زدن یک ابزار ارتباطی بدوی است که برای برقراری و ارتباط با دیگران به کار برده میشود. لبخند انتقال دهنده خوبی است، هیجان زدگی، شوخی، لذت، اطمینان، شادی، استقبال، محبت، درک، اهمیت قائل شدن، دوستی، مهربانی، همگی از طریق لبخند انتقال داده می شوند.
لبخند آدم ها را به آرامش می رساند و محیطی آرام خلق می کند. لبخند صادقانه شما نشان می دهد که من قصد بد ندارم و گشاده رو هستم در این محیط آرام.
متوجه می شوید که آدم ها به احتمال بیشتری با شما حرف می زنند و بیشتر تمایل دارند که به سوالات شما پاسخ دهند و برای برقراری ارتباط گشاده رو هستند. وقتی لبخندمی زنید مردم بیشتر مایلند تا به شما کمک کنند، در این حالت مردم خطاها را بیشتر فراموش می کنند. لبخند صادقانه روابط تجاری را انسانی می کند و اصالت را انتقال می دهند.
زمانی ویکتوریورگ می گفت: «کوتاه ترین فاصله بین دو نفر یک لبخند است.»
مردم هم همانطور واکنش نشان می دهند.
متوجه شده ام که از بین ده نفر، نه نفر در جواب لبخند، لبخند می زنند، این همان لحظه ای است که در یک لحظه ارتباط آنی برقرار می شود.
مردم معمولاً در برابر این رفتارهای دوست داشتنی واکنش نشان می دهند. حرفه ای ها از این مزیت در برار مشتریان ناراضی استفاده می کنند، آنان صرف نظر از شدت عصبانیت مشتری خونسرد می مانند، احترام می گذارند و اظهار لطف می کنند. تقریبا مشتری در تمام موارد آرام می شود و در خیلی از موارد از رفتار خود عذرخواهی می کند!
واکنش لبخند شما در دیگران لبخندی است که معمولاً احساس خوبی به آنها می دهد. وقتی این اعمال شما باعث شود مشتری احساس خوبی پیدا کند بطور طبیعی شما را دوست داشتنی خواهد یافت.
لبخند زدن در ارتباط انسانی بسیار بسیار مهم است و احساس خوبی ایجاد می کند، پس چرا افراد انگشت شماری لبخند می زنند؟
پاسخ ساده است: آنان به چیز دیگری فکر می کنند، معمولاً به خودشان.
در موقعیت های اجتماعی لبخند زدن به طور طبیعی در واکنش به دیگران انجام می شود.

یک دیدگاه بنویسید