مشاور برندینگ
مشاور برندینگ
متخصص در توسعه و برندسازی پزشکی

انتخاب اسامی خاص با 9 روش خلاقانه

اردیبهشت 4, 1401 برندسازی,کسب و کار

معرفی 9 ایده خلاق برای انتخاب یک نام موفق برای کسب و کار شما که در حقیقت با استفاده از این روش های خلاق نام خود را نزدیک تر به انچه که باید باشد انتخاب می کنید . روش هایی که شرکت و برند های بزرگ دنیای از این روش ها برای انتخاب نام  برند خود استفاده نموده اند و مشاوران بزرگ برندسازی این این ایده های خلاق برای انتخاب نام برند استفاده می نمایند.

خلاقیت در انتخاب نام با 9 روش ساده

ایده هایی خلاق که در انتخاب نام می توان از آن ها الهام گرفت

معرفی 9 ایده خلاق برای انتخاب یک نام موفق برای کسب و کار شما که در حقیقت با استفاده از این روش های خلاق نام خود را نزدیک تر به انچه که باید باشد انتخاب می کنید . روش هایی که شرکت و برند های بزرگ دنیای از این روش ها برای انتخاب نام  برند خود استفاده نموده اند و مشاوران بزرگ برندسازی این این ایده های خلاق برای انتخاب نام برند استفاده می نمایند.

1- استفاده از روش ترکیبی

نام بسیاری از برند‌های مشهور ترکیبی از واژه‌های مختلف و قرار دادن آن‌ها در کنار‌‌ یکدیگر و در نهایت به چیزی جدیدی رسیدن است. مثلاً نام شرکت Nabicso کوتاه شده‌‌ی National Biscuit Company است.

2- استفاده از نام‌های توصیفی و ترکیبی

نام‌ها می‌توانند از ترکیب چند کلمه برای توصیف ‌‌یک محصول حاصل شوند. برند غذاییWhole Food غذا‌های طبیعی و ارگانیکی ارائه می‌کند که در حقیقت حالت توصیفی و ترکیبی کسب و کار خود است. البته باید حواستان باشد که نام‌های توصیفی مورد نظرتان بیش از حد عمومی و‌‌ یا طولانی نباشند.

3- ایجاد ریتم و حرف اول ‌‌یکسان

نام‌هایی که از ریتم و آوای خوش و مشابهی برخوردارند می‌توانند به برندهای قدرتمندی تبدیل شوند که در حقیقت به زبان آوردن ‌‌این نام‌ها خوشایند بوده و قابلیت ماندگاری واژه در ذهن مشتریان کسب و کار شما خواهند بود.

نمونه‌هایی از‌‌این نام‌ها عبارتند از:

  • Nutter Butter
  • Roto Rooter
  • Jamba Juice
  • YouTube

4- برقراری ارتباط معنایی

در ‌‌این رویکرد، ‌‌ایده مد نظر قرار گرفته به ‌‌ایده دیگری ارتباط داده می‌شود. مثلاً نام یک برند از نام نوعی بز کوهی آفریقایی گرفته شده است که بسیار چالاک و سریع است.

5- استفاده از تداعی کننده‌ها

یکی دیگر از تکنیک‌های انتخاب نام استفاده از نام و واژه‌ای است که تصویر ‌‌یا معنای روشنی را در اذهان تداعی کند و الهام بخش معنایی در اذهان باشد.

شرکت‌های بزرگی از‌‌این تکنیک استفاده کرده‌اند. مانند آمازون که در حقیقت نام حجیم‌ترین رودخانه دنیا می باشد و نیز نام وب سایتی است که حجیم‌ترین میزان موجودی کالا در دنیا را دارد.

6- استفاده از واژه‌های ابداعی

برخی شرکت‌ها برای انتخاب نام از واژه‌های کاملاً ابداعی استفاده می‌کنند که با‌‌ این روش معنی را به مشتری انتقال می‌دهند نمونه‌‌ای از نام‌های ابداعی عبارتند از:

  • Xerox
  • Lexus
  • Kodak

7- استفاده از واژه های بومی

انتخاب کلمه‌های بومی در نامگذاری رویکرد رایجی است مانند شرکت Canon که برگرفته از نام ژاپنی بودای هدایت گر‌‌ای Kannon است ‌‌یا مثلاً کلمه سامسونگ که در زبان کره‌‌ای معنی سه ستاره دارد.

8- استفاده از نام خود مؤسس

افراد معمولاً ‌‌این گزینه فوق‌العاده را از‌‌ یاد می‌برند اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که فرصت‌های خوبی در استفاده از نام خودتان نهفته است. مگر‌‌اینکه نام شما خیلی رایج باشد. رایج‌ترین نام‌های فامیلی در‌‌ایران به ترتیب عبارتند از محمدی، حسینی و احمدی.

اگر نمی‌توانید به گزینه دیگری فکر کنید نام خودتان به شکل شگفت انگیزی موثر خواهد بود. تولید کننده اتومبیل Toyota وقتی فهمید که تلفظ نامش که در حقیقت Toyoda بود نام خود را به Toyota تغییر داد. کاربرد نمونه‌‌ای از ‌‌این تکنیک در شرکت‌های مک دونالدز، اچ‌پی، دیزنی و دِل قابل مشاهده است.

9- استفاده از نام مواد اولیه

مواد خامی که در محصولات به کار می‌رود نیز می‌تواند مفهومی جالب را منتقل کند مانند کوکاکولا که در حقیقت برگرفته از نام برگ‌های کوکا و دانه‌ها کولا گرفته شده که مواد اصلی فرمول ‌‌این نوشابه هستند.

یک دیدگاه بنویسید